Michael Jackson - Childhood (童年)

2012030401:27
 
Have you seen my Childhood? 
你見過我的童年嗎?

I'm searching for the world that I come from
我在尋找我來自的世界

Cause I've been looking around 
因為我已經環顧四周

In the lost and found of my heart 
在我心中遺失和留下的部分

No one understands me 
沒有人理解我

They view it as such strange eccentricities 
他們認為這是如此古怪

Cause I keep kidding around 
因為我一直開著玩笑

Like a child, but pardon me 
就像個孩子,但是寬恕我

People say I'm not okay 
人們總說我不太正常

Cause I love such elementary things 
因為我喜愛這些自然的東西

It's been my fate to compensate 
這已經成為我的命運

for the Childhood
去補償我的童年

I've never known 
我從不知道

Have you seen my Childhood? 
你見過我的童年嗎?

I'm searching for that wonder in my youth 
我在尋找我童年的奇跡

Like pirates in adventurous dreams 
就像海盜在冒險的夢中

Of conquest and kings on the throne
那些征服者和王座上的國王

Before you judge me, try hard to love me 
在你審判我之前,請試著愛我

Look within your heart then ask 
把目光投向你的內心,然後問自己

Have you seen my Childhood? 
你曾見過我的童年嗎?


(music) 

People say I'm strange that way 
人們總說我如此古怪

Cause I love such elementary things 
因為我喜愛這些自然的東西

It's been my fate to compensate
這已經成為我的命運

for the Childhood I've never known 
去補償我不曾所知的童年

Have you seen my Childhood? 
你曾見過我的童年嗎?

I'm searching for that wonder in my youth 
我在尋找我童年的奇跡

Like fantastical stories to share 
就像分享那些幻想的故事

The dreams I would dare, watch me fly 
在夢中,我敢於看自己飛翔

Before you judge me, try hard to love me
在你審判我之前,請試著愛我

The painful youth I've had 
我曾有過痛苦的童年

Have you seen my Childhood?
你曾見過我的童年嗎?
                           在你.妳  我的童年裡  是愉快的  還是痛苦的