Bed of roses玫瑰花床 -邦喬飛合唱團

2012062020:58
 


Sitting here wasted                                                                        
And wounded at this old piano
Trying hard to capture the moment this morning                
I don't know
'Cause a bottle of vodka is still lodged in my head
And some blond gave me nightmares
I think she's still in my bed
As I dream about movies
They won't make of me when I'm dead

With an ironclad fist I wake up
And French kiss the morning
While some marching band keeps its own beat in my head
While we're talking
About all of the things that I long to believe
About love and the truth and what you mean to me
And the truth is baby you're all that I need

*I want to lay you on a bed of roses
For tonight I sleep on a bed on nails
I want to be just as close as the Holy Ghost is
And lay you down on bed of roses

Well I'm so far away
That each step that I take is on my way home
A king's ransom in dimes I'd given each night
Just to see through this payphone
Still I run out of time
Or it's hard to get through
Till the bird on the wire flies me back to you
I'll just close my eyes and whisper
Baby, blind love is true (*)

The hotel bar hangover whiskey's gone dry
The barkeeper's wig's crooked
And she's giving me the eye
I might have said yeah
But I laughed so hard I think I died

When you close your eyes
Know I'll be thinking about you
While my mistress she calls me
To stand in her spotlight again
Tonight I won't be alone
But you know that don't mean I'm not lonely
I've got nothing to prove
For it's you that I'd die to defend (*)


枯坐在此
在這架老鋼琴前黯自神傷
努力想捕捉今天早晨的吉光片羽
卻不明白
只因一整瓶的伏特加還停留在我腦海裡
有金髮美女給了我惡夢連連
我想她還躺在我床上
我夢見了電影情節
我死時,沒有人會在意

彷彿被揮了一記鐵拳般,我醒來
然後是法國式之吻
軍樂隊的行進節奏還在我腦海中作響
我倆談論著
那些我一直堅信的事情
那是關於愛、真理和你對我的意義
事實上,寶貝!你就是我的一切

我要讓你安睡在玫瑰花床上
今晚,我將睡在鐵釘床上
我要親近你,如同聖靈一般
讓你安睡在玫瑰花床上

我身在遠方
我踏出的每一步都是歸途
每晚,我都在支付國王的贖金
因為這付費電話
但我依然耗盡了時間
那真是難熬啊!
直到電線上的鳥兒帶我飛回你身邊
我只能閉上雙眼輕嘆
寶貝,盲目的愛是千真萬確的

旅館酒吧送來的威士忌已盡
酒保的假髮是捲的
她跟我使了個眼色
我也許說「好」
但我笑得很勉強,我想我死定了

當你閉上雙眼
很清楚我會想念你
當我的愛人呼喚我
呼喚我再度站在她的聚光燈下
今晚,我不會孤單
但你知道那不代表我不會寂寞
我無法證明
我誓死捍衛的,就是你........

  在安靜的空間裡 呆總喜歡一個人坐在
   電腦前 喜歡靜靜的聽著他們的歌
      
暫時忘掉憂 忘掉愁
   這是一種淡淡的享受

 


  •   還是 寒 於 2013-02-10 09:15 1F
  •